fbpx

Coca Cola: az üres palack is érték

Az ételek és italok csomagolásának köszönhetően a termékek biztonságosan és higiénikusan juthatnak el hozzánk. Ezzel együtt a csomagolási hulladék az egyik legégetőbb globális probléma. 2018-ban az Eurostat adatai szerint 138 kg csomagolási hulladékot termelt egy ember Magyarországon, ebből 35 kg volt műanyag csomagolási, 3 kg alumínium csomagolási hulladék. A csomagolási hulladékok 45,4%-ban újrafeldolgozásra, 1,2%-ban javításra majd újrahasználatra kerültek. A műanyag csomagolási hulladékok 30%-a került újrafeldolgozásra.

 

A nagyvállalatoknak is komoly felelőssége van abban, hogy ez megváltozzon. A Coca‑Cola például vállalja, hogy folyamatosan csökkentik a gyártásban felhasznált új műanyag mennyiségét, és tíz éven belül minden PET-palackjukat felerészben újrahasznosított anyagokból állítják elő. Emellett amennyi palackot, üdítős dobozt elad a világon, annyit vissza is gyűjt 2030-ra. Itthon pedig 600 tonnával kevesebb műanyagot használt fel a cég tavaly a csomagolások előállítása során, mint egy évvel korábban.

 

Az üres palack is érték!

 

Itthon minden Coca‑Cola termék 100%-ban újrahasznosítható, és a Coca‑Cola a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére most országos kampányt indít, hogy fogyasztóival együtt tehessen a környezetért.

 

Ennek részeként egy nyereményjáték, olyan környezetbarát nyereményekkel, mint a kerékpár vagy egy elektromos autó. A promóció a 2021. január 18.  és március 31. között a jatek.coke.hu oldalon érhető el.

 

Facebook Comments

One thought on “Coca Cola: az üres palack is érték

  • 2021/01/20 at 10:52
    Permalink

    Sajnos ez ismét egy látszatzöld kampány a Coca-Colától.

    A Coca-Cola palackjainak nem csak 100%-ban újrahasznosíthatónak kellene lennie – amit majd minden palack tud – hanem olyan arányban kellene hulladékból készülnie. Büszkén hirdetik, hogy Ausztriában közvetlenül a magyar határ mellett PET-ből PET-et hasznosító üzemet működtetnek (közösen a többi osztrák italgyártóval), de arról nem szólnak, hogy onnan származó 100%-ban újrahasznosított palackban már itthon is kapható ásványvíz – csak nem a Coca-Colától.

    A nyereményjáték oldalán szereplő 30,5 kg-os csomagolási hulladék keletkezés ráadásul falsch, az egy főre jutó csomagolási hulladékok mennyisége Magyarországon az Eurostat adatai alapján 138 kg volt, a műanyag csomagolási hulladékoké 35 kg, az alumíniumé 3 kg. Az újrafeldolgozási arány 45,4% volt, a fa raklapok javítása majd újrahasználata további 1,2% volt. A hazánkban keletkező műanyag csomagolási hulladékok 30%-ban kerültek újrafeldolgozásra.

    A nyereményjátékhoz kapcsolódóan itt-ott, talán a tv-spotban – mert az is van – arról is szó esik, hogy a Ausztriában a hazai Coca-Colát is gyártó Coca-Cola HBC tavaly óta 1 l-es újratölthető üvegben is forgalmaz kólát. Nem nehéz azonban emlékezni arra, hogy 15-20 éve még hazánkban is kapható volt Coca-Cola 1 és 2 literes újratölthető, kemény műanyag palackokban. Németországban ma is kapható 0,5 l-s és 1 l-s újratölthető kemény műanyag palack kiszerelés.

    Az osztrák újratölthető üvegpalack visszatérése és a burgenlandi PET-hasznosító üzem mellé azt is oda kell tenni, hogy Ausztriában az egyutas italcsomagolásokból eredő hulladékkérdés kezelése kötelező betétdíj helyett jelenleg a gyártók közös önkéntes vállalásával történik. A bécsi kormányzat betétdíját megelőzendő, 55%-os újrafeldolgozási arányokat és azt vállalták, hogy az újratölthető csomagolásokat kínálatban tartják és használatukra ösztönzik a fogyasztókat.

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .