fbpx

A vezető szépségápolási márkák újratölthető rendszert vezetnek be

A P&G Beauty bejelentette hajápolási márkáinak legújabb csomagolási fejlesztését, amely hozzájárul a fogyasztók vásárlási és hulladéktermelési szokásainak megváltoztatásához.

A fenntarthatóság témájú „The Window is Now: Accelerating Sustainability at Home” panelbeszélgetésen szakértők közreműködésével bejelentették, hogy 2021-től a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek új csomagolása elősegíti, hogy Európában 200 millió háztartás újrahasznosítsa, csökkentse, vagy újrafelhasználja termelt háztartási hulladékát.

A vezető szépségápolási márkák újratölthető rendszert vezetnek be samponjaikhoz: új, 100 százalékban újrahasználható alumínium palackot, és újrahasznosítható utántöltő tasakot, amely 60 százalékkal kevesebb műanyag felhasználásával készül (egy átlagos műanyag flakonnal milliliterben összehasonlítva).

Ez a lépés hozzájárul, hogy a P&G Beauty 2021 végéig 50 százalékkal csökkentse a samponok és balzsamok csomagolásához használt szűz műanyag mennyiségét. A hulladékcsökkentés, újrafelhasználás és újrafeldolgozás együttes erőfeszítéseinek eredményeként így évente 300 millióval kevesebb szűz műanyag flakon kerül előállításra.

,,Sürgősen tennünk kell a műanyaghulladék-krízis visszafordításáért, nincs vesztegetni való időnk, a bolygónk védelméről van szó. Örömmel mutatjuk be legújabb ’újratölthető csomagolási rendszerünket’, amely lehetővé teszi fogyasztóinknak, hogy 2021-től a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie márkáink esetében új, esztétikus újrahasználható alumínium flakont és újratöltő tasakot használhassanak. Tudjuk, hogy ez csak a kezdet, és sok még a tennivaló, de elhivatottak vagyunk, hogy a P&G Beauty a jó ügyek élére álljon Európa-szerte, és tovább folytatjuk munkánkat a 2030-as Responsible Beauty céljaink elérése érdekében.” – nyilatkozta az eseményen Artur Litarowicz, a P&G Europe alelnöke, és a vállalat hajápolási termékekért felelős vezetője.

Virginie Helias, a P&G fenntarthatóságért felelős vezetője hozzátette: „Elkötelezettek vagyunk, hogy segítsük és ösztönözzük a felelős fogyasztást termékeink és csomagolásaink fejlesztésein keresztül is. Vezető szépségápolási márkáink Európa-szerte milliók életére vannak hatással. Ez az új csomagolási innováció egyrészt hozzájárul, hogy a flakonok újrafelhasználása megkerülhetetlenné váljon, másrészt 2030-as kötelezettségvállalásunkhoz híven lehetővé teszi a szűz műanyag mennyiségének jelentős csökkentését. Már nem arról van szó, hogy mit tehetünk vagy megtehetjük-e, hanem hogy milyen gyorsan tesszük meg – most van itt az idő, hogy egy új, fenntartható életmódra váltsunk.” 

Az interaktív panelbeszélgetésen részt vett a magyar származású Tom Szaky, a TerraCycle alapító-vezetője, Erin Simon, a WWF műanyaghulladék üzletágvezetője, és Clover Hogan klímaaktivista, akik a műanyagválság visszafordításában szerepet játszó márkák szerepéről osztották meg véleményüket.

Régóta hiszek abban, hogy a fenntartható csomagolások jövőjében nagy szerepe van az újratöltés lehetőségének és a fogyasztók újratöltési hajlandóságának, ezért a P&G Beauty által ma bejelentett innováció nagy lépés a Head & Shoulders, Herbal Essences, Pantene vagy Aussie terméket használó sok millió háztartásnak. Természetesen van még mit tenni, ám nagyon jó látni, hogy nagyvállalatok, mint a P&G Beauty komolyan veszik a kihívásokat, és nagyságukhoz mérten gyorsan és hatásosan hoznak változást.” – állítja Tom Szaky.

A szakember által alapított TerraCycle évek óta számos projektben működik együtt a Procter&Gamble-lel. A partnerek már 2017-ben jelentős mérföldkőhöz érkeztek az újrafelhasználás tekintetében, mert létrehozták az első, kereskedelemben kapható olyan fogyasztói flakont, amely teljesen újrahasznosított (90%) és tengerpartról származó (10%) műanyagból készült.

2019-ben, a tavalyi Davosi Világgazdasági Fórumon bemutatták legújabb együttműködési programjukat, a Loop platformot, amely egy úttörő körkörös vásárlási modell betétes csomagolási, rendelési és kiszállítási rendszerének köszönhetően.

Mindezek hozzájárulnak a műanyaghulladék visszaszorításához, valamint az újrahasználás és újrafeldolfgozás sikeréhez.

Néhány további példa a P&G Beauty eddig elért legfontosabb eredményeire:

A vállalat támogatja a #BecrueltyFree törekvéseket, és nyíltan megosztja alkalmazott technológiáit, programjait és azokat a folyamatokat, amelyek segíthetnek a szépségiparnak nagyobb és pozitívabb hatást elérnie az egész világon. A vállalat 420 millió dollárt fektetett be állatkísérletek nélküli módszerek kidolgozásába, amelyeket egyébként az egész világon használnak. A vállalt hajápolási márkái, a Herbal Essences, Aussie, Bear Fruits és a Secret dezodorok PETA tanúsítvánnyal ellátott állatkísérlet-mentes termékek.

Együttműködése a brit Royal Botanic Gardens, Kew szervezettel lehetővé tette az élvonalbeli botanikai vívmányok használatát a Herbal Essences termékeknél, amelyek minimum 90% növényi eredetű összetevőket tartalmaznak. Minden Herbal Essences sampon és balzsam növényi összetevőit az intézet hitelesíti, a P&G Beauty pedig biztosítja, hogy minden növény fenntartható termesztésből származzon.

A Head&Shoulders bevezette a TerraCycle vállalattal együttműködésben bevezette a világ első, óceáni, tengerparti strandokról összegyűjtött, műanyag hulladékból előállított, újrahasznosítható samponos flakonját. Ez volt az első lépés a tengerparti műanyag hulladék újrahasznosítására.

 

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

%d bloggers like this: