fbpx

Elismerést nyert a Coca-Cola Magyarország Hulladékmentes Világ stratégiája

A világ legáhítottabb díjának is nevezett International Business Awards Stevie díjának Bronz minősítését érte el a Coca-Cola Magyarország Hulladékmentes Világ stratégiája Az Év Társadalmi Felelősségvállalási Programja Európában kategóriában. 

A csomagolási hulladék a vállalat számára stratégiai fontosságú környezetvédelmi téma: olyan, az alapvető üzleti folyamatokhoz kapcsolódó problémakörről van szó, amelynek megoldása egyre sürgetőbb. A vállalat csomagolási hulladékokkal kapcsolatos fenntarthatósági megközelítését és céljaikat a 2018 elején bejelentett Hulladékmentes Világ (World Without Waste) stratégia foglalta egységes keretbe – ez a stratégia és ennek a megvalósítására tett lépések nyerték most el a Bronz Díjat a nemzetközi megmérettetésben, melyre idén 63 országból 3800 nevezés érkezett.

A bolygónkon keletkező hulladék mennyisége az utóbbi időben egyre kiemeltebb figyelmet kap. A Coca-Cola Magyarország szerepet vállal a probléma kezelésében, ezért átfogó, többéves terv megvalósításába kezdett, amely közvetlenül foglalkozik a csomagolással kapcsolatos kérdésekkel. A vállalat elkötelezett, hogy ne csak szereplője, hanem motorja is legyen a változásnak.

A Hulladékmentes Világ stratégia célja, hogy 2030-ig a vállalat minden elsődleges csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható legyen – a Coca-Cola HBC Magyarország által használt PET palackok már most is 100%-ban újrahasznosíthatóak. További vállalásuk, hogy PET-palackjaik előállításához növekvő arányban újrahasznosított PET-et használnak fel – 2025-ig a kitűzött cél 35 százalék, 2030-ra pedig az 50 százalékos arány elérése.

A Coca-Cola Magyarország fenntarthatósági célkitűzéseinek egyik alappillére a Hulladékmentes Világ iránti elköteleződés, de törekvéseik nem állnak meg itt. Termékeik teljes életciklusán átívelő, fenntartható körforgást kívánnak kialakítani, ami magában foglalja az alapanyagok beszerzését, a termékek és csomagolás tervezését és visszaforgatását, a gyártási folyamatokat, valamint a társadalmi összefogást a közös célokért.  Az elmúlt évek fejlesztései nyomán mára már átlagosan 15%-kal kevesebb műanyagra van szükség egy palack előállításához, mint 2010-ben.

A Hulladékmentes Világ stratégia fontos eleme a Hulladékmentes Tisza program: 2019 nyarán a vízügyi és civil oldallal összefogva a Coca-Cola Magyarország vállalta, hogy közös erővel megtisztítják hazánk második legnagyobb folyóját, a Tiszát.  A The Coca-Cola  Foundation – a Coca-Cola globális alapítványa – által 73 millió forinttal támogatott Hulladékmentes Tisza program a folyó műanyagszennyezésére és az ártéri hulladék lerakatok felszámolására fókuszál, amelyet a Coca-Cola Magyarország önkéntes napokkal is támogat.

A PET Kupával együttműködve a kétéves Hulladékmentes Tisza program fő célkitűzése, hogy ez idő alatt legalább 80 tonna hulladék kerüljön begyűjtésre és újrahasznosításra. A vállalat eddig több mint 49 tonna hulladékot gyűjtött a PET Kupával. Az anyagi támogatáson túl a Coca-Cola Magyarország munkatársait is bevonva már három önkéntes napot szervezett, amelyeken összesen közel százhetvenen vettek részt.

 

Facebook Comments

One thought on “Elismerést nyert a Coca-Cola Magyarország Hulladékmentes Világ stratégiája

  • 2020/09/16 at 10:04
    Permalink

    A Coca-Cola valahogy elfeledkezik arról, mennyivel kevesebb hulladék keletkezett termékeiből az 1990-es, de akár még a 2000-es évek előtt is. Amikor még nem volt PET-palack illetve még volt belőle visszaváltható.

    Megfelelő technológiával sok minden teljes egészében újrahasznosítható, egy csak néhány elemből összeálló csomagolásnál, mint a PET-palack, a 100% nem túl nagy dolog.

    Ami pedig az újrahasznosított anyag arányát jelenti, lassan minden nagyobb európai ásványvíz-gyártónak van 100%-ban hulladék PET-palackból készült palackja, az osztrák Vöslauernek a hazai dm-ben is kapható ilyen vizeinek palackjai ráadásul abban a burgenlandi újrafeldolgozó üzemben készülnek, amelyben a Coca-Cola is résztulajdonos. A HBC-nek azonban valahogy nem akar sikerülni a 20%-os arányon érdemien felülemelkednie, miközben már a hazai tulajdonú Aquarius Aqua palackjában is 40% a hulladék másodnyersanyag.

    A HBC ráadásul saját vállalásait se hozza: amint a dontwasteit.hu is beszámolt róla, 2017-es fenntarthatósági jelentésében még 2020-ra vállalta a 40% elérését, most meg ugye már csak 2025-re is 35%-t. Miközben az anyacég maga írja 2017. évi globális fenntarthatósági jelentésében: “The Coca-Cola Company was one of the first beverage companies to introduce recycled PET (rPET) into a beverage package in 1991.”

    A nyugat-európai piacokon a CC – saját állítása szerint – PET-palackjaiból származó hulladék 75%-nak újrafeldolgozásáról gondoskodik. Itthon a PET-palackok újrafeldolgozási aránya (bármivé) országos szinten kb. 40%. S közben azt hirdetik, hogy a műanyag palackok hulladékával úgyse kell foglalkozni, mert a kapszulás kóláé a jövő. Akkor majd átállunk az alumínium hulladékra, még úgysincs elég doboz-szemét.

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

%d bloggers like this: