fbpx

A Henkel új és ambiciózus célokat tűz ki a fenntartható csomagolás és a klímavédelem területén

A Henkel közzétette a 29. fenntarthatósági jelentését, amely részletezi a vállalat teljesítményét és előrehaladását a fenntarthatóság különböző területein. A Henkel ezzel együtt bemutatta a jövőre vonatkozó stratégiai céljait és új célokat fogalmazott meg olyan kulcsfontosságú területeken, mint a fenntartható csomagolás és a klímavédelem.

„A fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk évtizedek óta szerves részét képezi vállalati kultúránknak. Elszántan dolgozunk a 2020-ra kitűzött célok elérése érdekében, mindemellett új mérföldkövekkel erősítjük jövőbeli céljainkat, és szeretnénk aktívan hozzájárulni a klímavédelméhez, a körkörös gazdasághoz és a társadalmi fejlődéshez. A fenntarthatóság szerves részét képezi új stratégiai keretünknek, és ez versenyképességünk egyik mozgatórugója” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„A következő öt év meghatározó lesz, globális szinten és vállalati szinten egyaránt. Figyelnünk kell rá, hogy jó úton haladjunk a globális felmelegedés korlátozása, és az Egyesült Nemzetek fenntartható fejlődési céljainak elérése érdekében” – tette hozzá Sylvie Nicol, a Henkel igazgatóság emberi erőforrásokért és a fenntarthatóságért felelős tagja.

Komoly előrelépés a 2020-as fenntarthatósági célok elérése érdekében

2030-ra a Henkel azt a célt tűzte ki, hogy üzleti tevékenysége háromszor hatékonyabb lesz a 2010-es bázisév környezeti lábnyomához viszonyítva. Ez a Henkel fenntarthatósági stratégiájának sarokköve. 2019 végére a Henkel már 56%-kal növelte teljes hatékonyságát (2010-hez viszonyítva).

A Henkel a 2020-ra kitűzött célok közül már hármat korábban elért: a CO2 kibocsátás 31 százalékkal csökkent és az egy tonnára jutó hulladék 40 százalékkal csökkent.
A munkahelyi egészségvédelem és biztonság 42%-os javításával a Henkel túlteljesítette a 2020-ra kitűzött célokat. A termék előállításához szükséges tonnánkénti vízfogyasztás 28 százalékkal csökkent 2010-hez viszonyítva. Ez pedig azt jelenti, hogy a kitűzött 30%-os cél egyértelműen elérhető.

Világos célok a klímavédelemmel kapcsolatban

A CO2 kibocsátás csökkentése egyértelmű cél a globális felmelegedés korlátozása érdekében, ezért a Henkel tovább erősítette hosszú távú céljait, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon és haladást érjen el az értéklánc mentén.

„Azzal a jövőképünkkel, hogy 2040-re klíma-pozitív vállalattá válunk, kifejezetten tovább lépünk attól, hogy csupán karbonsemlegesek legyünk, ezzel is kifejezve elköteleződésünket, miszerint a fenntarthatóság területén vezető szerepet kívánunk betölteni. Szeretnénk haladást elérni a saját működési területünkön, és együttműködni az értékláncunkban lévő partnereinkkel annak érdekében, hogy megóvjuk bolygónkat” – mondta Sylvie Nicol.

2040-re klíma-pozitív vállalattá válás érdekében a Henkel azt tervezi, hogy 2025-re 65%-kal csökkenti termelésének szénlábnyomát. A vállalat ezt energiahatékonyságának folyamatos javításával és megújuló energiaforrásokból előállított villamos energia felhasználásával kívánja elérni. 2040-re a Henkel célja az, hogy a termelés során felhasznált összes fosszilis tüzelőanyagot klíma-semleges alternatívával helyettesítse, és a többlet szén-semleges energiát átadja harmadik felek számára.

Ezen kívül márkáin és technológiáin keresztül a Henkel támogatni kívánja vevőit, fogyasztóit és beszállítóit, hogy (10 év alatt) 2025-ig összesen 100 millió tonna szén-dioxid kibocsátást takarítsanak meg.

Új csomagolási célok 2025-re

A Henkel a körkörös gazdaság előmozdítása érdekében a fenntartható csomagolás terén elért haladására és tevékenységeire építve új, még ambiciózusabb fenntartható csomagolási célokkal tűzött ki 2025-re:

  • 100%-ban újrahasznosítható vagy újra felhasználható*: A Henkel összes csomagolása újrahasznosítható vagy újra felhasználható lesz*.
  • A fosszilis műanyagok 50%-kal történő csökkentése: A Henkel célja a fosszilis forrásokból származó szűz műanyagok mennyiségének 50%-kal történő csökkentése a fogyasztási termékei csomagolásában. Ezt úgy éri el, hogy a fogyasztási cikkekben használt újrahasznosított műanyag arányát világszerte több mint 30%-kal növeli, csökkenti a műanyag mennyiségét, és egyre több bio alapú műanyagot használ.
  • Zéró hulladék: A Henkel szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy a hulladékok ne jussanak a környezetbe. A vállalat ezért a hulladékgyűjtési és újrahasznosítási kezdeményezéseket támogat, valamint pénzt fektet innovatív megoldásokba és technológiákba, hogy előmozdítsa a zártkörű újrahasznosítást. A Henkel célja, hogy évente több mint 2 milliárd fogyasztót érjen el újrahasznosításról szóló célzott információval.

2019 végén a Henkel csomagolásának 85%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható volt*. A Henkel európai fogyasztói termékeinek csomagolásában az újrahasznosított műanyag felhasználása 12%-ot tett ki.

Pozitív társadalmi hatás a közösségekre

A társadalmi előrehaladáshoz való hozzájárulás a Henkel fenntarthatósági stratégiájának az egyike a hat közül. A Henkel 2025-ig tovább kívánja növelni a közösségekre gyakorolt pozitív társadalmi hatását: 100%-ban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 000 fenntarthatósági nagykövetté képzett munkavállalóinak bevonásával, illetve segítve 20 millió ember életkörülményének javítását világszerte.

Felelősségteljes beszerzés

A Henkel az értéklánc mentén aktív párbeszédet folytat beszállítóival a fenntartható gyakorlatok és az emberi jogok tiszteletben tartásának előmozdítása érdekében.
A Henkel felelősségteljes beszerzési stratégiájának kulcseleme a hat lépcsőből álló felelős beszerzési folyamat, amelyet a beszállítói fenntarthatósági teljesítmény értékeléséhez használ, és amely fontos részét képezi a vállalat beszerzési tevékenységeinek. 2019-ben a vállalat beszerzési mennyiségének kb. 86%-át tette ki a csomagolás, az alapanyagok és a szerződéses gyártás.

A Henkel felelősségteljes beszerzés iránti elkötelezettségének ékes példája a Together for Sustainability – The Chemical Initiative for Sustainable Supply Chains (TfS) kezdeményezés, amelyet a Henkel 2011-ben alapított. A kezdeményezésben a vegyipar 23 partnere egyesíti erőit az egyre összetettebb ellátási lánc menedzsment folyamatok harmonizálása érdekében a fenntarthatóság szempontjából. A TfS kezdeményezés alapvető eleme az ellenőrzés és az online értékelés, amelyeket kiválasztott, független könyvvizsgáló társaságok és az EcoVadis végez, ami egy fenntarthatósági elemzésre szakosodott szolgáltató.

A fenntarthatóság, ami megkülönböztet bennünket

„A Henkelnél azt szeretnénk, hogy minden tevékenységünkben erősen megnyilvánuljon a fenntarthatóság, és biztosítsuk, hogy ez központi pillére legyen mindegyik üzletágunk innovációs stratégiájának. Ez elősegíti, hogy a Henkel hatékonyabb legyen az erőforrások területén, és növelje versenyképességét” – mondta Carsten Knobel.

A Beauty Care és a Laundry & Home Care fogyasztói üzletágak esetében a termékportfóliók fejlesztése során különös hangsúlyt kapnak a fenntartható csomagolási megoldások és az adott céllal bevezetett fenntartható márkák. Az Adhesive Technologies üzletág továbbiakban is kiaknázza annak lehetőségeit, hogy innovatív termékei és technológiái révén új megoldásokat kínáljon a különféle iparágak számára.

A Henkel fenntarthatósági stratégiájáról, teljesítményéről és előrehaladásáról további információt a következő oldalon talál henkel.hu/fenntarthatosag.

*kivéve a ragasztóanyagokat, amelyeknél a maradék anyag hatással lehet az újrafeldolgozhatóságra

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: