fbpx

Az Unilever több mint 100 ezer tonnával csökkenti műanyagfelhasználását

Az Unilever 2025-ig több mint százezer tonnával csökkenti a felhasznált műanyag csomagolóanyagok volumenét, és a felére csökkenti a felhasznált “szűz” (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét – közölte a világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó vállalata az MTI-vel.

A társaság vállalta azt is, hogy az általa használt műanyag csomagoló anyagok mennyiségénél több műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti elő – ez évi mintegy 600 ezer tonnát jelent. E cél teljesítése érdekében egyrészt közvetlen befektetéseket tesz és együttműködési megállapodásokat köt a hulladékgyűjtés és -feldolgozás terén. Másrészt csomagolóanyagaihoz újrahasznosított műanyagot vásárol és használ, valamint olyan megoldásokban vesz részt, amelyekben közvetlenül fizet csomagolóanyagai begyűjtéséért.

Az Unilever a közlemény szerint 2025-ig minden műanyag csomagolását újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagra cseréli. Legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított plasztik arányát a műanyag csomagoló anyagok esetében.

A közlemény idézi Alan Jope-ot, a cég globális vezérigazgatóját, aki azt mondta: a vállalások megkövetelik a csomagolásaikkal és a termékeikkel kapcsolatos hozzáállás alapvető átgondolását.

“Olyan új és innovatív csomagolóanyagok mihamarabbi használatára, új üzleti modellek alkalmazására ösztönöz minket, mint az újratölthető és újrahasználható megoldások”- fogalmazott.

A zéró műanyag elvének megfelelve a társaság több innovatív terméket vezetett be, köztük szilárd samponokat, újratölthető fogkrémtabletta-tégelyeket, kartonpapírba csomagolt dezodorstifteket és bambuszfogkeféket.

Az Unilever több mint 190 országban van jelen, globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplő. Forgalma 53,7 milliárd eurót tett ki 2017-ben, és világszerte 161 ezer embert foglalkoztat.

A 120 éve működő cég magyarországi leányvállalata 1991-ben jött létre. A vállalat Magyarországon három gyárral rendelkezik, amelyekben – a budapesti irodával együtt – közel 1500 munkavállalót foglalkoztat.

A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint az Unilever Magyarország Kft. tavaly 107,08 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 99,13 milliárd forint után Üzemi eredménye 3,87 milliárd forint volt, míg 2017-ben 3,15 milliárd forint. A társaság adózott eredménye 2018-ban 3,91 milliárd forintot tett ki, szemben az előző évi 2,59 milliárd forinttal.

mti

Tabitha Mort fotója a Pexels oldaláról

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: