fbpx

A FlixBus az első európai üzemanyagcellás távolsági buszok forgalomba állítását tervezi

Európa legnagyobb távolsági buszszolgáltatója alternatív üzemanyag-technológiába invesztál. A FlixMobility a tervek szerint a világon elsőként tesztel majd üzemanyagcellás buszokat távolsági viszonylatban. Hogy a fenntarthatóságot és szén-dioxid mentes mobilitást támogató projekt megvalósulhasson, a vállalat a német Freudenberg Sealing Technologies műszaki szakembereivel működik együtt. Már zajlanak a kezdeti tárgyalások azokkal gyártókkal, akik a kísérlethez szükséges buszokat készíthetik.

A FlixMobility vonatai és buszai nem csak színükben zöldek. A modern flottának és magas kapacitásnak köszönhetően a távolsági busz a jelenleg elérhető egyik legkörnyezetbarátabb utazási mód. Most a FlixMobility és a technológiai specialista Freudenberg még tovább lép a fenntartható mobilitás irányába.

André Schwämmlein a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója: „Részt akarunk venni a mobilitás jövőjének kialakításában. A modern FlixBus flotta már most is kifejezetten környezetbarát. Távolsági buszozással az autós utazás károsanyag-kibocsátásának közel 80 százaléka megtakarítható.[1] Ennek ellenére továbbra is azt kérdezzük magunktól, hogyan tehetnénk az utazást még fenntarthatóbbá. Miután forgalomba állítottunk három teljesen elektromos buszt, most a Freudenberg Technologies-zal együttműködve szeretnénk létrehozni az első üzemanyagcellás meghajtású távolsági buszt, ami újabb mérföldkövet jelent majd a mobilitás történetében.”

A Franciaországban és Németországban közlekedő első e-buszokat a BYD és Yutong kínai gyártók készítették. Az üzemanyagcellás technológia az európai buszgyártóknak is esélyt ad arra, hogy a fenntartható mobilitás jövőjének részesei legyenek. A gyártókkal való kezdeti egyeztetések már megkezdőtek a FlixBus üzemanyagcellás projektjével kapcsolatban.

Ugyanaz a teljesítmény emisszió nélkül

Az üzemanyagcellás járművekkel kapcsolatos elvárás az, hogy legalább 500 kilométer megtételére legyenek alkalmasak töltés nélkül, maga a töltés pedig ne vegyen igénybe 20 percnél több időt akkor sem, ha hidrogén kerül dízel helyett a tankba. Az üzemanyagcellás járművek teljesítményének – így például erejének, gyorsulásának – meg kell felelnie a jelenlegi távolsági buszos sztenderdeknek.

Claus Möhlenkamp, a Freudenberg Sealing Technologies ügyvezető igazgatója: „Egy olyan hibrid rendszer, ami intelligensen kombinálja az akkumulátort és az üzemanyagcellát különösen praktikus nagy távolságokat megtevő nehézgépjárművek esetében, mivel a tisztán elektromosan hajtott közlekedési eszközök egyelőre nem képesek igazán hosszú utakat megtenni. A FlixBus üzemanyagcellás projektjének első fázisában egy bemutató flottát szerelünk fel a technológiával kísérleti céllal. A jövőben így szeretnénk érdemben hozzájárulni a forgalomban történő szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez. Amit a FlixMobility-vel közösen létrehozunk az európai utakon úttörő lépés lesz a mobilitási szektor más ágazatainak is.”

Hidrogén: hogyan hasznosítható az univerzum leggyakoribb eleme

A víz a hidrogén és oxigén elemek kémiai kapcsolódásával jön létre. Minden vízmolekula két hidrogén atomból és egy oxigén atomból áll. A föld felszínének körülbelül 71 százalékát borítja víz, ez megközelítőleg 1,4 milliárd km³. Az elektrolízis folyamat során vízből elektromosság segítségével hidrogént és oxigént hoznak létre. A hidrogén volatilis, színtelen és szagtalan. Két atomból álló gázmolekuláját magas nyomás alatt tárolják, gondosan lezárt tartályokban vagy gázpalackokban. A hidrogén arra törekszik, hogy az oxigénhez csatlakozva vízzé alakuljon, eközben energia szabadul fel. Ez a hatás használható fel a üzemanyagcella folyamat során is, így az energia létrehozása és felhasználása klímasemleges.

Facebook Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: