fbpx

Ötszintű minősítési rendszer a zöld termékeknek

Versenyelőnyre tehetnek szert azok a termékek, melyeknél a gyártók bizonyítani tudják és kihangsúlyozzák a marketingben, hogy környezetbarát módon állították elő őket, és alapanyagaik könnyen újrahasznosíthatók. Nő az ökotudatos fogyasztók száma, és nekik ilyen címkékre lesz szükségük, hogy eldöntsék, mely terméket veszik meg – írja a Piac és Profit.

körforgásos gazdaság lényege, hogy a termékekbe beépített anyagokat újrafeldolgozzák, s ebben az újrafelhasznosításban a gyártók is részt vesznek, hiszen visszagyűjtik a megunt vagy elhasznált portékát, s maguk gondoskodnak a feldolgozásukról. Eleve a terméket is úgy tervezik, hogy könnyebb legyen az újrahasznosításuk.

Ez a cradle-to-cradle alapelv a gyakorlatban, vagyis amikor nem úgy termelünk árukat, hogy kivesszük a hozzá szükséges alapanyagot a természetből, majd eldobjuk (cradle-to-grave: bölcsőtől a sírig), hanem ciklikussá válik minden termelési folyamat és anyagfolyam. A matéria újjászületik, bölcsőtől bölcsőig tart az életciklusa, vagyis mindig megújul.

A Cradle to Cradle minősítést a Cradle to Cradle Products Innovation Institute és az MBDC találta ki. Öt fokozata létezik, az alap, a bronz, az ezüst, az arany és a platina. Mindegyik esetben alapos kritériumoknak és vizsgálatnak kell megfelelni, hogy egy termék megszerezhesse a tanúsítványt. A győztes cégek közül tulajdonképpen egyik sem széles körben ismert márka, a kivétel a G-Star – mely egyik farmerje révén került fel a listára –, az Eastman Chemical Co. és a L’Oréal.

A termékek és gyártásuk elbírálásánál a következőket vették figyelembe:

  • Vegyi anyagok használata.
  • Alapanyag-felhasználás.
  • Megújuló energiák használata.
  • Karbonmenedzsment (vagyis üvegházgáz-kibocsátás).
  • Vízhasználat.
  • Társadalmilag fair üzletvitel.

Közel 490 árucikk felelt meg eddig az előírásoknak. A minősítést elnyerő termékek illusztrált listáját itt olvashatod. Az MBDC úgy kommunikálja a programot, mint ami erőt ad a (környezet)tudatos fogyasztónak, hogy jól informált, megalapozott döntéseket hozzon.

További részletek a Piac és Profit oldalán ide kattintva.

A cikk megjelenése a Piac és Profit weboldal hozzájárulásával történt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: