fbpx

Integrált jelentést publikált a Coca-Cola

A Coca-Cola HBC AG az idén először adott ki olyan integrált jelentést, amely egyetlen dokumentumban összegzi a vállalatcsoport üzleti és a fenntarthatósági teljesítményét. 2014-ben a cég fenntarthatósági tevékenysége három fő területre irányult: az egészséges, aktív életmód népszerűsítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a helyi közösségek támogatására.

A Magyarországon is regionális gyártóbázissal rendelkező Coca-Cola HBC AG, a The Coca-Cola Company termékeinek második legnagyobb palackozója a világon, „It’s Good to Share – Building Trust, Spreading Happiness” címmel az idén először adott ki olyan integrált jelentést, amely egyetlen dokumentumban számol be a vállalatcsoport üzleti és fenntarthatósági teljesítményéről. Az integrált jelentéstétel a leghaladóbb módja annak, hogy egy vállalat érintettjeinek bemutassa, hogy a fenntarthatóság szerves része az üzleti stratégiának, azaz üzleti sikereket hosszú távon csak jóllétben élő, fenntartható környezetben lehet elérni.

“Tudjuk, hogy a sikerünk szorosan összefügg vevőpartnereink és közösségeink jóllététével és fejlődésével. Több mint tíz éve dolgozunk azon, hogy üzleti stratégiánk tükrözze felelősségünket a társadalomért és a fenntarthatóságért, így teremtve értéket minden érintettünk számára, kiérdemelve bizalmukat. Ezek az értékek túlmutatnak a tisztán pénzügyi teljesítményen, és egyre nagyobb szerepet játszanak olyan tényezők, mint a tevékenységünk környezetre és társadalomra gyakorolt hatása, az általunk kiszolgált közösségek bizalma, az érintettjeinkkel való kapcsolatunk, és az, ahogyan folyamatos lehetőséget biztosítunk munkavállalóink szakmai fejlődésére” – mondta el Dimitris Lois, a Coca-Cola HBC vezérigazgatója.

Egészséges életmód, kisebb környezeti terhelés, közösségek támogatása

2014-ben a vállalat fenntarthatósági tevékenysége három fő területre irányult: az egészséges, aktív életmód népszerűsítésére, a környezeti terhelés csökkentésére és a helyi közösségek támogatására.

Az integrált jelentés szerint a vállalatcsoport 2014-ben adózás előtti eredményének 2,5 százalékát, összesen 8,7 millió eurót fordított helyi közösségek támogatására, valamint környezetvédelmi és társadalmi befektetésekre. Energiahatékonysági projektjeinek köszönhetően a vállalat 2013-hoz képest 7,8 százalékkal csökkentette szén-dioxid-kibocsátását, és több mint 1,1 millió köbméterrel kevesebb vizet használt fel termékei előállításához. A vállalat csomagolóanyagainak 73 százalékát, a gyártás során keletkezett hulladék 91 százalékát hasznosította újra.

A jelentésből kiderül: tavaly 1,6 millió ember vett részt aktívan a vállalatcsoport által szervezett és támogatott sport- és fitneszprogramokon. 2015-től a Coca-Cola HBC minden piacán kínál alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes üdítőket fogyasztóinak, a csomagolásokon pedig önként feltünteti termékei kalóriatartalmát. A vállalat több mint 30 ezer órányi önkéntes munkával, valamint pénz- és eszközadományokkal támogatta a természeti katasztrófák miatt nehéz helyzetbe került közösségeket.

700 milliós exportberuházás Zalaszentgróton

A Coca-Cola HBC Magyarország egyébként összesen több mint 439 millió liter terméket értékesített, és több mint 58 ezer vevőpartnere igényeit szolgálta ki tavaly. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosították. A vállalat eddig több mint 110 milliárd forintot fektetett be hazánkban. A cég 2014-ben 700 millió forintos beruházással bővítette zalaszentgróti ásványvízüzemét, melynek eredményeként elindította egy új, a horvát fogyasztóknak szánt ásványvíz exportját.  A fenntarthatóságban is élenjáró ásványvíz-palackozóban összesen már négy hőszivattyú üzemel: a segítségükkel nyert geotermikus energiának köszönhetően éves szinten 300 ezer köbméter földgázt takarít meg a vállalat. A zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz-palackozó fenntartható vízgazdálkodási gyakorlatáért kiérdemelte a független European Water Stewardship (EWS) rendszer arany minősítését is.

A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó üzemet és hét regionális elosztó-központot működtető vállalat 2014-ben 1150 dolgozót foglalkoztatott, azonban a teljes értékláncon keresztül megközelítőleg 13 ezer embernek biztosított munkát. (Forrás: The Socio-Economic Impact of the Coca-Cola System in Hungary 2012)

Fenntarthatóságból kiváló

A Dow Jones World és Dow Jones Europe Fenntarthatósági Indexek szerint a Coca-Cola HBC az italgyártó szektor legfenntarthatóbb módon működő vállalata volt 2014-ben. A vállalatot 2001 óta, azaz az index megalakulása óta jegyzik a FTSE4Good Indexen is.

‘It’s Good to Share – Building Trust, Spreading Happiness’: az integrált jelentés az International Integrated Reporting Council (IIRC) és a Global Reporting Initiative GRI 3.1. útmutatásainak felhasználásával készült. Ezekkel összhangban, a Coca-Cola HBC vállalta, hogy a UN Global Compact (UNGC), a UN CEO Water Mandate és a UN Caring for Climate Business Forum dokumentumaiban lefektetett tíz alapelvnek megfelelően is beszámol fenntarthatósági eredményeiről. A jelentésben felsorolt társadalmi felelősségvállalási és környezetvédelmi intézkedéseket – ideértve a Global Reporting Inititiative (GRI) követelményeket, és azt, hogy az eredmények kommunikációja hogyan felelt meg a UNGC elvárásainak – a Denkstatt GmbH tanúsította. A közösségi befektetéseket a London Benchmarking Group igazolta.

A Coca-Cola HBC 2014. évi Integrált Jelentése letölthető az alábbi linkről:
http://www.coca-colahellenic.com/investorrelations/annualreports

Forrás: http://www.mmonline.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: