fbpx

Valós kép? – ezt valljuk a környezetvédelemről

Saját bevásárlótáskát használ a magyarok közel fele, több mint egyharmaduknak fontos, hogy az adott márka tesz-e a fenntarthatóságért, és – bevallása szerint – a lakosság közel kétharmada szelektíven gyűjti a hulladékot, derült ki a Nielsen 2018 áprilisában a Föld napja kapcsán végzett felméréséből a Piac és Profit cikkében.

Legfontosabb környezetvédelemmel kapcsolatos tennivalónak a víz- és energiatakarékosságot, illetve a szelektív hulladékgyűjtést tekintik a magyarok. A környezettudatos magatartásformák mindinkább megjelennek a fogyasztói attitűdökben: Európában a fogyasztók közel fele lenne hajlandó vásárlási–fogyasztási szokásain változtatni bolygónk védelme érdekében.

A választott márka fenntarthatósággal kapcsolatos tudatossága a válaszadók mintegy 40 százalékánál befolyásoló tényező, emellett bevásárláskor a magyarok közel fele visz magával bevásárlótáskát. Közel egyötödük pedig a szövet és papír táskákra voksol, így csökkentve a műanyag hordtasakok okozta környezeti terhelést.

A harmadik helyen emlegetett szelektív hulladékgyűjtésnél ugyanakkor árnyaltabb a kép, ha a valódi tetteket nézzük: a megkérdezettek mindössze alig 40 százaléka váltja vissza legalább alkalmilag az üres üvegeket, és több mint fele szinte soha nem viszi vissza.

A fáradt olaj begyűjtése és leadása gyakorlatilag teljesen idegen a magyar fogyasztóknak, százból mindössze tizennégy fő gondoskodik róla, hogy a fáradt olajtól a megfelelő módon váljon meg.

„Bolygónk állapota és a környezetvédelem globálisan is izgatja a fogyasztókat, a Föld lakosságának négyötöde kifejezetten aggódik a víz- és légszennyezettség mértéke miatt” – mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. „Egyik globális felmérésünk szerint a vízhiány miatt tízből heten aggódnak, de az élelmiszerek csomagolásából keletkező hulladék és kidobott élelmiszer is legalább ennyire nyugtalanító.”

A csomagolás okozta környezeti ártalmak enyhítése érdekében az európai lakosság több mint fele választaná egy adott termék esetében a környezetkímélőbb csomagolást. Közel ugyanennyien a dizájnnal kapcsolatban is hajlandóak kompromisszumot kötni. Kevésbé rugalmasak a fogyasztók azonban, ha a választott termék ízéről és állagáról kellene lemondani, erre százból tizenpáran lennének hajlandóak.

A cikk megjelenése a Piac és Profit weboldal hozzájárulásával történt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

%d blogger ezt szereti: