Szemléletformálási kampányt indít az NHKV

Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság (NHKV Zrt.) “Komplex szemléletformálási kampány az Országos Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Terv eredményes végrehajtása érdekében” című pályázatával közel egymilliárd forintos támogatást nyert KEHOP forrásból. A projekt végrehajtására két év áll rendelkezésre.

A projekt fő célja, hogy felhívja a nyilvánosság figyelmét a hulladékképződés megelőzésére, az elkülönített hulladékgyűjtés helyes gyakorlatának megismertetésére, a tudatos és felelősségteljes hulladékkezelésre.

A projekt célja ennek megfelelően a lakosság szelektív gyűjtési hajlandóságának növelése a különböző hulladékfajták elkülönített gyűjtésének megvalósítása érdekében. A szemléletformálási akciók keretében – az elkülönített gyűjtés népszerűsítésén túl – szerepet kap a jelenlegi fogyasztási szokások környezeti hatásainak tudatosítása, illetve a hulladékképződés megelőzésének kérdése, valamint a hulladékképződés megelőzésének lehetőségei.

Fontos, hogy a lakosság tisztában legyen azzal, hogy a hulladéktermelés milyen módon (pl. felelős vásárlás, tartósabb termékek használata, stb.) csökkenthető. A projekt konkrét célja, hogy a lakosság szélesebb körben megismerhesse a környezetkímélő megoldásokat, lehetőségeket, illetve változzanak a lakosok fogyasztói és társadalmi beállítódásai. Az attitűdváltás a környezetbarát fogyasztói döntések számának növekedését eredményezi, illetve az ezeket segítő gazdasági-társadalmi struktúraváltást támogatja. Az információs, szemléletformáló programsorozatokkal, kampányokkal, közösségi együttműködések megvalósításával a projekt hozzájárul a kompetens és felelős magatartás elterjedéséhez, a környezettudatos életmód értékeinek, eszközeinek széleskörű elterjesztéséhez, a kapcsolódó nem formális tanulási helyzetek ösztönzéséhez és ezzel végső soron környezetünk megóvásához.

A projekt adottságaiból kifolyólag lényegében a teljes lakosság elsődleges célcsoportnak tekinthető, ám az egyes generációk hatékony megszólításához igazodnak a projekt kampányelemei. Tehát a projekt üzenetei, csatornái, eszközei az egyes korosztályok (célcsoportok) a hulladékgyűjtéshez, a fenntartható fejlődéshez, környezettudatossághoz való viszonyának figyelembevételével kerültek kialakításra.

A projekt primer célcsoportjai: 1. Óvodások, 2. Általános és középiskolások, 3. Fiatal felnőttek, egyetemisták, 4. Középkorú felnőttek, 5. Idősek (60+).

A projekt szekunder célcsoportjai a különböző oktatási/nevelési intézmények, a civil szervezetek és a média. Ezen célcsoportok megszólítása is kiemelt szerepet kapott az egyes szemléletformáló kampányelemek meghatározása során, hiszen bevonásukkal lehetőség van az üzenetek hosszabb távon való napirenden tartására. Természetesen, akik a legaktívabban foglalkoztak, foglalkoznak és foglalkozni is fognak a hulladékkezelés, hulladékgazdálkodás ügyével, azok a környezetvédelem területén tevékenykedő civil szervezetek, ezért a projekt, az egyes kampányelemek lebonyolítása civil szervezetekkel együttműködve fog megvalósulni.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

%d blogger ezt szereti: