P&G: 2020-ra nem kerülhet hulladék lerakásra

A Proctor&Gamble kiadta 2017. évi Globális polgársági jelentését, amelyben részletes elemzést nyújt a rászorulók szociális körülményeinek javítását, a sokszínűség és a társadalmi befogadás elősegítését, a nők vállalati kereteken belüli és kívüli szerepvállalásának és érdekérvényesítési képességeinek erősítését és a vállalat ökológiai lábnyomának csökkentését célzó erőfeszítéseinek eredményeiről.

A P&G, amely mintegy 70 országban végzi tevékenységét, és körülbelül 5 milliárd embert lát el termékeivel, arra törekszik, hogy globális polgársági programja keretében márkái és alkalmazottai segítségével jobb hellyé tegye a világot.

“A cég globális polgársági célkitűzései alapján tett erőfeszítéseink mindenki javát szolgálják – azaz nem csak saját üzleti tevékenységünk szempontjából előnyösek, hanem a közvetlen környezetünkben élő közösségek, és tágabb értelemben a társadalom hasznára is válnak” – fejtette ki David Taylor, a P&G elnök-vezérigazgatója és a cég igazgatótanácsának elnöke. “A fogyasztók számára nem közömbös, hogy milyen társadalmi felelősséget és szerepet vállal az a cég, amelynek márkáit megveszik és használják. Biztosak akarnak lenni abban, hogy az általuk megvásárolt termékek megbízható forrásból származnak, és mi arra törekszünk, hogy vásárlóink bizalmát nap mint nap tovább erősítsük.”

A P&G 1999 óta minden évben kiadott egy fenntarthatósági jelentést, a 2016-os évtől kezdve azonban kibővítette azt, hogy átfogóbb képet adhasson a vállalat globális polgársági programjának prioritásairól. A P&G 2017. évi Globális polgársági jelentésében olvasható beszámolók és példák, kezdve a több mint 20 katasztrófa sújtotta terület adományokkal és szolgáltatásokkal való támogatásáról vagy a nemi és faji előítéletekkel kapcsolatos párbeszéd kezdeményezéséről szóló tájékoztatótól a világ első, tengerparti műanyagszemétből készült, újrahasznosítható hajsampon-palackja megszületésének történetéig egyöntetűen alátámasztják, hogy a globális polgárság innovatív megközelítése pozitív hatást gyakorol mind a természeti környezetre, mind a vállalat üzleti tevékenységére.

A P&G 2017. évi Globális polgársági jelentésének legfontosabb témakörei közé tartoznak az alábbiak:

  • A helyi közösségekre gyakorolt hatás: A P&G Children’s Safe Drinking Water (CSDW) (Tiszta vizet a gyermekeknek) elnevezésű programja keretében ezidáig már 12 milliárd liter tiszta ivóvizet biztosított a rászoruló gyermekek számára, és célja, hogy ez a szám 2020-ra 15 milliárd literre nőjön. A P&G Pampers márkája az újszülött intenzív osztályokon dolgozó nővérek szervezetével (Neonatal Intensive Care Unit [NICU]) együttműködve megtervezte és megjelentette az első, kifejezetten koraszülöttek számára készült pelenkát, a Pampers Preemie Swaddlers Size P-3-mat. Továbbá a vállalat szerte a világon több mint 20 természeti katasztrófa által sújtott terület lakosainak nyújtott segítséget.
  • Sokszínűség és társadalmi befogadás: A P&G csatlakozott a CEO Action for Diversity & Inclusion elnevezésű programhoz, amely a munkahelyeken az emberi sokszínűség és befogadás támogatását és elősegítését célzó, vállalatvezetők által kezdeményezett és irányított egyik legjelentősebb üzleti kötelezettségvállalási program. A P&G szülővárosában, az Ohio állambeli Cincinattiban szponzorálta a 37. Országos Veterán Kerekesszékes Játékokat, lehetőséget biztosítva több mint 550 háborús veterán számára az aktívabb és egészségesebb életre.
  • Nemi esélyegyenlőség: A 2017. évi Nemzetközi Nőnap alkalmából a P&G elkészített egy videófilmet (#WeSeeEqual), amelyet több millió ember nézett meg mintegy 180 országban. A P&G csatlakozott az ANA #SeeHer mozgalmához és az Egyesült Nemzetek Women Unstereotype Szövetségéhez a sztereotípiák megszüntetése és a nők és fiatal lányok reklámokban való élethű ábrázolása érdekében. Az elmúlt pénzügyi évben a P&G több mint 1 milliárd USA dollár értékben rendelt termékeket nők birtokában lévő vállalkozásoktól az Amerikai Egyesült Államokban Supplier Diversity (Beszállítói sokszínűség) programja keretében, majd kiterjesztette a programot a cég mind az öt globális régiójára.
  • Felelősség a környezet iránt: A P&G megnyitott egy biomasszát hasznosító létesítményt Albany-ban (Giorga állam), amely a létesítményben gyártott Bounty és Charmin termékek előállításához használt gőz 100 százalékát és a teljes felhasznált energia jelentős részét biomassza feldolgozásából nyeri. A projekt hozzájárul a cég azon céljának eléréséhez, hogy a felhasznált energia 30 százaléka 2020-ra megújuló energia legyen. A P&G tudósai feltaláltak egy olyan technológiát, amely forradalmi változásokat eredményezhet a műanyag-újrafeldolgozó ipar gyártási eljárásaiban azáltal, hogy lehetővé teszi a polipropilén műanyagok szinte az újonnan előállított anyagokkal azonos minőségű anyaggá való újrafeldolgozását. A P&G célul tűzte ki, hogy globális gyártóüzemeiből 2020-ra ne kerüljön hulladék szemétlerakóhelyekre, és ezt a célt 2017-ben 23 országban létesítményeinek már több mint 70 százaléka teljesítette.

A jelentésről szóló Vezetői összefoglaló, valamint a részletes Globális polgársági jelentés ide kattintva tekinthető meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

%d blogger ezt szereti: