#ökobűn – Környezetvédelmi kampány a közösségi médiában

A Humusz Szövetség 2017 augusztus 29-én indult #ökobűn kampányához várja minden jó érzésű ember csatlakozását, akinek volt már valaha környezeti lelkiismeret furdalása. A kampány célja, hogy önmagunk és a környezetünkben élők figyelmét felhívjuk a gondatlanságból elkövetett hibákra, környezetre káros tevékenységekre. Ilyen lehet például: a feleslegesen vásárolt csomagolóanyag, vagy egy égve hagyott lámpa. Tanuljunk saját baklövéseinkből és mutassuk meg, remélve, hogy mások is tanulnak belőle.

 

Hogy épül fel az #ökobűn kampány?

A #ökobűn kapányban bárki részt vehet, könnyedén lehet csatlakozni. Fotózd le a környezeti lelkiismeret furdalást okozó tárgyat, hulladékot, „bűnjelet”, amit te követtél el. A fotót posztold egy vallomással Facebook/Instagram oldaladra. A vallomásban térj ki a „bűntény” körülményeire és arra is, hogy meglátásod szerint mi lett volna a helyes alternatíva, ezzel buzdítva embertársainkat, hogy törekedjenek a jóra.

 

 „Én környezettudatosan élek, nem követek el #ökobűnt.”

Egészen biztos?

Többféle környezetbűnözés is előfordul: van, amikor mi magunk nem cselekszünk helyesen, a saját kényelmünket előtérbe helyezvén, és van hogy egyszerűen nincs lehetőségünk helyesen cselekedni, mert pl: csak műanyag zacskó van a pékségben.

Az ökobűn lehet például egy NEM újrahasznosítható csomagolóanyag, szívószálakkal teletűzdelt koktél, egy eldobható polisztirol tányér, (a polisztirol /PS/ egy olyan műanyagfajta, amit hiába gyűjtenénk szelektíven, mert nem megoldott az újrahasznosítása.) melyek egyetlen használat után hulladékégetőbe vagy hulladéklerakóra kerülve tovább szennyezik környezetünket.

Mondjunk nemet a felesleges hulladékra! Válasszuk a minél kevesebb csomagolóanyagot, vigyünk éthordót magunkkal, és kerüljük az olyen helyeket, ahol nincs lehetőség alternatívára.

A hulladéktermelésen, pazarláson kívül számos más területen is ökobűnbe eshetünk: gondoljunk csak például a közlekedési, energiafelhasználási, étkezési, vízfogyasztási szokásainkra, az állat- és növényvilág károsításával járó cselekedetekre.

 

Mi a kampány célja?

A kampány nem más, mint figyelemfelhívás saját magunk és a környezetünkben élők számára, a tudatosságról, tudatos vásárlásról, fogyasztói magatartásról, pazarló életmódról.. A legfontosabb, hogy itt senki nem mondja meg mit tettünk rosszul itt az ember saját lelkiismerete szólal meg: „Ezt lehetett volna másképp is”. Felismerni saját hibánkat nem szégyen, elmenni mellettük felelőtlenség. A kampánnyal semmi esetre sem a megszégyenítés a céljuk, hanem a figyelem felhívás, a jóra ösztönzés. Ösztönözni embertársainkat, barátainkat és ösztönözni a gyártókat, vendéglátósokat, multikat (a sor még sokáig folytatható) a környezetbarát megoldásokra való átállásra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

QFNck

Please type the text above:

%d blogger ezt szereti: