Őszig megérkeznek a számlák

Több székkutasi lakos is azzal a panasszal élt az önkormányzat, illetve a szállítást végző cég felé, hogy nem kapnak hulladékszállítási számlát. Dr. Kovács Pál, a Hódmezővásárhelyi Köztisztasági Kft. pénzügyi és szolgáltatási igazgatója nyilatkozott a Promenád szerkesztőségének a kialakult helyzet okairól, illetve arról is, mikorra várható megoldás az ügyben.

Április elsejétől új szolgáltató viszi a szemetet Székkutason. Eddig Csongrádról érkeztek a szemétszállítók, most már Hódmezővásárhelyről. Számlát azonban hónapok óta nem kapnak a településen lakók, így fizetni sem tudják a hulladékszállítási díjat. A problémát jelezték a lakosok mind az önkormányzat munkatársainak, mind a szemétszállításért felelős a Hódmezővásárhelyi Köztisztasági Kft-nek.

„A székkutasiak félnek attól, hogyha egyszerre lesz kiszámlázva egy féléves, vagy éves időszak, relatíve rövid határidővel, akkor az nagyon megterheli őket” – fogalmazott Rostás Tibor, a Székkutasi Polgármesteri Hivatal településüzemeltetési ügyintézője, aki azt is hozzátette, hogy a hódmezővásárhelyi céggel, amely a hulladék elszállításáért felel, folyamatosan tartják a kapcsolatot, és ők is jelezték nekik a problémát.

A legfőbb problémát azonban az jelenti, hogy ugyan a szállítást a hódmezővásárhelyi cég végzi, de a számlázást nem. Így ők is annyit tudnak tenni az ilyen jellegű panaszok esetében, hogy továbbítják azt az illetékeseknek.

„Székkutas és még más települések esetében is az NHKV, azaz a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. vállalta a számlázási feladatok ellátását. Az ehhez szükséges adatok szolgáltatását a társaságunk végzi a közszolgáltató felé, vagyis a DAREH Bázis Zrt. felé (mi alvállalkozóként végezzük a szállítást), ezt maradéktalanul teljesítettük is. Minden információt átadtunk a DAREH Bázis Zrt-nek, amelynek kötelessége azt továbbítani az NHKV-nek. Ez általánosságban elmondható a teljes szolgáltatási területünkről. Székkutas azért speciális a mi esetünkben, mert az első negyed évben nem mi végeztük a szemétszállítást. Így az adatszolgáltatást is április óta tudjuk biztosítani Székkutas esetében” – vázolta az ügymenetet dr. Kovács Pál, aki azt is elárulta, mikor lehet megoldása az ügynek, mikor kaphatják meg a székkutasiak a számlát.

„Az NHKV az előrejelzések alapján őszig megküldi a hulladékszállítási számlákat a lakosok részére. Azt kérem, hogy türelemmel viseltessenek a kedves lakosok, hiszen várhatóan ősszel megkapják az első negyedévre vonatkozó számlát” – majd így folytatta: „Folyamatos az egyeztetés köztünk és a DAREH között is, illetve a közszolgáltató és az NHKV között is. Azonban a problémák abból erednek, hogy 3200 magyarországi település, nagyon eltérő díjazású rendszerét kell nekik egy egységbe hozni. Ez időigényes, és azokat az anomáliákat, amelyek a rendszerben vannak, most meg kell oldania az NHKV-nek. Az ígéret szerint ez őszig meg fog valósulni. És minden háztartás azt az összeget fogja a számláján megtalálni, amihez eddig hozzászokott.”

A cikk megjelenése a promenad.hu weboldal hozzájárulásával történt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ha0Qd

Please type the text above:

%d blogger ezt szereti: