Új célok – az Electrolux nem akar hulladékot lerakni

Az Electrolux publikálta a 2016. évi Fenntarthatósági Jelentését, amelyben új célokat fogalmazott meg 2020-ra az újrahasznosítás, a megújuló energia és a hulladékhasznosítás terén.

Az Electrolux 2016-ban megduplázta a termékeiben felhasznált újrahasznosított műanyag arányát a 2014. évi adatokhoz képest. Henrik Sundström, az Electrolux fenntarthatósági ügyekért felelős vezetője kiemelte, a cél, hogy növeljék az újrahasznosított alapanyagok felhasználását, és 2020-ra elérjék, hogy évente 20 000 tonna legyen ez a mennyiség (2016-ban mindez 7400 tonna volt). Ennek érdekében a vállalat termékeit átvizsgálja, hogy lássa, hol lehet még több újrahasznosított anyagot felhasználni, emellett a beszállítói partneri együttműködéseket is felülvizsgálják, hogy biztosított legyen a jó minőségű újrahasznosított műanyag alapanyagok beszerzési forrása.

Az Electrolux már felére csökkentette a 2005-ös szinthez képest a működési folyamatok során keletkező ökológiai lábnyomát. Annak érdekében, hogy ezt minimalizálja a gyártás során is, célként jelölte meg a megújuló energiaforrások 50 százalékos bevezetését üzemeiben is 2020-ig. Míg a tavalyi évben a felhasznált energia kétharmada villamos energia volt, a friss jelentésben megfogalmazott vállalását az Electrolux több nap-, szél-, és vízenergia használatával fogja elérni. A vállalat elkötelezettségét mutatja, hogy a magyarországi telephelyein használt villamos energia már 100%-ban megújuló energiaforrásokból származik.

Végül, de nem utolsó sorban az Electrolux célul tűzte ki a “Zero LandFill” program kiterjesztését 2020-ig. A vállalatnak jelenleg már 4 kísérleti projektje van, hogy kifejlessze azokat a folyamatokat, amikkel megszüntetheti vagy újrahasznosíthatja a gyártás során keletkezett hulladékot.

“A fenntarthatóság része az Electrolux Csoport üzleti stratégiájának, egy olyan motiváló erő, ami a folyamatos fejlesztésre, átalakításra ösztönöz minket. Mindeközben erősíti a Best in Class fogyasztói tapasztalatokat, amelyekre az Electrolux stratégiája kiemelten fókuszál.” – emelte ki Henrik Sundström.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

%d blogger ezt szereti: