A L’Oréal megduplázza fenntartható fejlődésre szánt erőforrásait

A klímaváltozás következményei egyre kézzelfoghatóbbak, ezzel együtt pedig a kozmetikai szektorra is hatással vannak. A L’Oréal Csoport célja, hogy jelentősen csökkentse ökológiai lábnyomát és ezzel együtt határozottan kiálljon a klímaváltozás elleni harc mellett.

Képtalálat a következőre: „loreal”

“A klímaváltozás maga a valóság, és a mi értékláncunkban a legsebezhetőbbeket érinti leginkább, így például bizonyos természetes összetevők előállítóit, gazdákat. Ilyenek például a Burkina Fasoból érkező shea vaj vagy a Marokkó déli részéről származó argán olaj” – meséli Alexandra Palt, a vállalat fenntartható fejlődésért felelős vezetője.

“Sürgősen cselekedni kell. 2020-ra kitűzött céljaink félidejéhez érkeztünk, mostantól dupla erőbedobással dolgozunk ökológiai lábnyomunk csökkentésért és céljaink megvalósításáért, különös tekintettel a fenntartható termelésre és fejlesztésre” – folytatja Alexandra.

A L’Oréal csütörtökön tette közzé 2016-os Sharing Beauty With All Progress Report néven jelentését, amely a területen elért eredményeket támasztja alá.

Fenntartható gyártás: jól működő modell az alacsony szén-dioxid kibocsátásért

Az üzemek és elosztó központok abszolút értelemben vett CO2 kibocsátása 2005 óta 67%-kal csökkent. Ezzel az eredménnyel a L’Oréal túlteljesítette 60%-os csökkentésre vonatkozó célját, 4 évvel a tervezett a határidő előtt. Ezzel együtt termelését 29%-kal növelte ugyanebben az időszakban.

Mindezen túlmenően 2016 végére a Csoport elérte, hogy már 15 ipartelepe működik úgynevezett „szénsemleges” (szén-dioxid kibocsájtást ellentételező) módon.

Ezt a kivételes teljesítményt a CDP (Carbon Disclosure Project) független nemzetközi szervezet is elismerte. A CDP a vállalatok környezetvédelmi teljesítményét vizsgálja. 2016-ban 3000 vállalatot értékeltek, a L’Oréal egyike a két cégnek a világon, amelyek “A” típusú besorolást kaptak, mivel három kulcsterületen is kiemelkedő teljesítményt értek el. Ezek: a klímavédelem, a fenntartható vízgazdálkodás és az erdőirtás elleni küzdelem.

 

Fenntartható újítások: lépcsőzetes fejlesztés minden új termék esetében

A L’Oréal elhatározta, hogy 2020-ra kivétel nélkül minden új és megújított terméke környezeti illetve társadalmi jellemzőit tökéletesíti. Ez azt jelenti, hogy világszerte minden fogyasztó biztos lehet abban, hogy minden megvásárolt új L’Oréal termék környezeti illetve társadalomra gyakorolt hatását jobbá tette.

Ez a kötelezettségvállalás a L’Oréal Csoport minden márkájára vonatkozik. A 2016-ban bevezetett termékek 82 százalékánál (2015-ben 74%-nál) már javulást mutattak. Egyes 2016-ban bevezetett termékek biológiai lebonthatósága már meghaladja a 98%-ot, ilyenek például a Biolage R.A.W termékcsalád samponjai, balzsamai vagy a Garnier Ultra Doux 5 Plants sampon.

Töltse le a jelentést és fedezze fel az összes eredményt: sharingbeautywithall.loreal.com/results

A Sharing Beauty With All programot 2013-ban indították el. A Csoport teljes értékláncának szerves részévé vált, összefoglalja a L’Oréal kötelezettségvállalásait a 2020-ig elérendő fenntartható fejlődési célokhoz, és kiterjed minden hatásra: a termékek koncepciójának megalkotásától a forgalmazásig, beleértve a gyártási folyamatot vagy az összetevők beszerzését.

A program 4 alappillére:

  • fenntartható innováció, a termékek és formulák ökológiai lábnyomának csökkentéséért;
  • fenntartható gyártás, az üzemek és elosztó központok ökológiai lábnyomának csökkentéséért;
  • fenntartható életmód: megadni a lehetőséget a vásárlók számára, hogy fogyasztói döntéseikben a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe vehessék;
  • növekedésünk megosztása a Csoport kapcsolatrendszerével (közösségek, szállítók és munkavállalók).

A L’Oréal minden évben átláthatóan kommunikál, számadatokkal támasztja alá elért eredményeit. Ma a Csoport egyike azon vállalatoknak, melyek erőfeszítéseit és azok komolyságát nemzetközi szinten a leginkább elismerik, ha a fenntartható fejlődésről van szó.

A L’Oréalról
A L’Oréal több mint 100 éve elkötelezett a szépség iránt. Egyedülálló nemzetközi portfoliójában 34 nemzetközi, sokszínű és egymást kiegészítő márka szerepel. A Csoport 2016-ban 25,8 milliárd eurós forgalmat generált és 89,300 munkavállalót alkalmaz világszerte. A világ vezető kozmetikai vállalataként a L’Oréal minden disztribúciós szektorban jelen van: közönségpiac, drogériák, gyógyszertárak, fodrászszalonok, repülőtéri üzletek, illetve saját márkaboltok.
Kutatás és fejlesztés, valamint egy 3870 főből álló elkötelezett kutatócsapat alkotják a L’Oréal stratégiájának szívét, azon dolgozva, hogy a világ minden táján kielégítsék a szépség iránti igényeket. A L’Oréal új fenntarthatósági elköteleződése, a „Sharing Beauty With All” ambiciózus fenntartható fejlődési célokat tűz ki 2020-ig a Csoport teljes értékláncán keresztül. www.loreal.com

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

%d blogger ezt szereti: