NHKV: az érem két oldala

Az elmúlt napokban a vecsési számlázással kapcsolatos nyilatkozatokkal volt tele a sajtó, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számlák kibocsátásáért felelős a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV Zrt.) kapott hideget-meleget.

Először az RTL Klub szombat esti híradójában „Volt, akinek 290%-os áfát számolt fel a nemzeti hulladékgazdálkodó” címmel számolt be arról, hogy Vecsés térségében több esetben téves számlák kerültek kiküldésre a hulladékszolgáltatási díjjal kapcsolatban. A riportban többen megszólalnak, akik olyan számlát kaptak ahol valóban valótlan áfa kulcs szerepelt.

Az index.hu szintén az NHKV-t tette felelőssé a hibásan kiküldött számlákért. A portálnak nyilatkozó vecsési lakos elmondása szerint egy éve nem kapott számlát, de „most mindent bepótoltak egyszerre. Jelenleg ott tart a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt-nél a rezsicsökkentés, hogy az áfa már meghaladta a 100 százalékot, a számla értékének több mint felét az áfa teszi ki“.

A sort a HÍR TV beszámolója zárta, akik az eset kapcsán csak 214 százalékos áfa-túlszámlázásról számoltak be.

Az esetet bemutató híradásokban az NHKV Zrt. álláspontja nem került igazából kidomborításra, ezért portálunk megkereste Csizmadia Tamást, az NHKV Zrt. szóvivőjét a koordináló szerv álláspontjának ismertetésére. A szóvivő leszögezte, hogy a híradásokhoz kötődően egyértelmű közleményben reagáltak, de ez nem köszönt vissza a megjelent hírekben.

Elmondta, hogy a Vecsési Városgondnok Nonprofit Kft-t, mivel nem kötött megállapodást bérszámlázásra, 2016 júliusában megkeresték a számlázáshoz szükséges adatszolgáltatási kötelezettségei teljesítésére. A felhívásban pontosan megfogalmazták, milyen adattartalmú táblákat, milyen formában kérnek feltölteni az NHKV Zrt. megfelelő felületére. A közszolgáltatót – az első felhívást követően – levélben és telefonon is többször tájékoztatták törvényi kötelezettségeiről, valamint kérték annak teljesítésére.

A közszolgáltatónak fél évvel később, 2017. januárjában sikerült a kiállítandó számlák tekintetében olyan adatszolgáltatást benyújtania, mely megfelelő formában tartalmazta a 2016. évre vonatkozó számlaállományt. Az ezek után kinyert számlázási adatok még ezen a napon megküldésre kerültek a közszolgáltatónak átvizsgálásra és esetleges felülbíráltra. A közszolgáltató még ugyanezen a napon válaszlevélben arról tájékoztatta az NHKV Zrt-t, hogy az adatok rendben vannak.

Ezt követően 2017. január 26. napon 23 közszolgáltató települései tekintetében, összesen 215.166 db számlát, bruttó 1.102.867.228 Ft értékben küldött el az NHKV Zrt. nyomdába kiállításra és postázásra, mely tartalmazta a vecsésiek által jóváhagyott számlákat is.

A Közszolgáltató 2017. február 9-én, e-mail-ben tájékoztatta az NHKV Zrt-t, hogy 286 db számlára vonatkozóan – az áfa értékek elírása miatt – hibásan nyújtotta be az adatszolgáltatást, ezért kéri azok sztornírozását, és egyúttal megküldte a helyes számla adatokat, a fenti javítandó számlák tekintetében. Az NHKV Zrt. a megküldés napján elindította – a javított adatok alapján – a sztornó számlák előállítását.

A szóvivő felhívta figyelmünket arra, hogy az NHKV Zrt. a közszolgáltatók által beküldött adatszolgáltatás alapján köteles a számlákat kiállítani, azzal, hogy ha hibát észlel arról a közszolgáltatókat minden esetben tájékoztatja. A közszolgáltatók által rendelkezésre bocsátott számlázási adatok helyességéért minden esetben a közszolgáltatók felelnek.

Az esetből egy dolog konklúzióként biztosan leszűrhető, az éremnek mindig két oldala van.

 

One thought on “NHKV: az érem két oldala

  • 2017/02/21 at 08:17
    Permalink

    Igen két oldala, de csak egy érvényes jogszabály amire az NHKV nagyívben tesz. Mióta kellene számláznia, munkát végeznie? Ja ez mellékes, továbbra is más a hibás, ők teljesen alkamasak a fizetésük felvételére, hiszen kiválóan rezsicsökkentenek.

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

%d blogger ezt szereti: