Franchiseban terjeszkedik a NoPack

Egyre többeknek megfordul a fejében a gondolat: tudatosan vásárolni saját magunknak is jobb, és a környezetet is óvjuk vele! A csomagolásmentes és minimal-waste életmódhoz tudatosság kell, figyelem, és türelem. A többiben segít a noPack! – írja a franchiseportal.hu.
A noPack koncepció lényege, hogy nem pazarol, sem élelmiszer (nyersanyag), sem pedig csomagolóanyag nem kerül a kukába. A noPack egy  igazán környezetvédő és jövőbemutató kezdeményezés, amely felhívja a figyelmet arra, hogy figyeljünk kicsit jobban a természetre, önmagunkra, embertársainkra, és más élőlényekre.
A megoldás egy apró gesztusnál, egy kis életmódváltozásnál kezdődik. Ez pedig a tudatosság, a megelőzés.
A noPack , Magyarország és a régió első csomagolásmentes boltja 2015 szeptember 30-án nyitotta meg kapuit. Hosszas előkészületek, tervezés előzte meg az eseményt, hatóságokkal való számtalan egyeztetés.
Mivel az üzlethelységet el kívánja adni a tulajdonos, így a budaörsi, első noPack-bolt áthelyezésre kerül. A noPack koncepció tulajdonosai a szervezéssel, és a franchise terjeszkedés előkészítésével kívánnak elsősorban foglalkozni, így az üzlet teljes berendezése is átadásra kerülhet (kedvezményes áron) az első megfelelő jelentkezőnek. 
A koncepció elindítói minél több noPack-pont létrehozását szeretnénk minél előbb megvalósítani (az igényeket számtalan kisebb és nagyobb városban jelezték), így most, az első 10 „belépő átvevő” franchise-belépési díjából 50%-ot elengednek. 
A hazánkban újszerű koncepció iránti érdeklődésben sem volt hiány, a bolt nyitásának hírére már rengeteg ember fantáziáját megmozgatta, számos cikk született az egyedi kezdeményezésről.
Számtalan olyan érdeklődő is meglátogatta  a noPack üzletet, akik nem értették a folyamat lényegét, de mégis kíváncsiak voltak, mit is takar ez az „új” vásárlási forma.
A csomagolásmentes vásárlás ezt nyújtja a vásárlónak:
– helyi, vegyszermentes, ellenőrzött termékeket
– amit nem lehet helyben beszerezni (kávé, csokoládé, stb.) azon termékeknél a fair trade kereskedelmet részesítik előnyben
– saját igény szerint lehet vásárolni (10 dkg, 5 kg), vagyis mindig annyit, pontosan annyit, amennyit az ADOTT család igényel, tárolni tud
– saját edényekkel, tárolókkal, bevásárlókosárral, szatyorral érkezik a vásárló, így a csomagolási hulladék gyakorlatilag nullára redukálódik. (A nagy kiszerelésben vásárolt áruk csomagolásának nagy részét, -amiben az üzletbe érkezik- újrahasznosítják.)
Az egészséges(ebb), élhető(bb) jövő csak olyan módon képzelhető el, ha összefogunk, tudatosabbá válunk, nem pazarlunk, jobban odafigyelünk – embertársainkra és a környezetre egyaránt. Ebben nyújt segítséget a noPack csomagolásmentes bolt, kávézó és közösségi tér.
Amennyiben a cikk felkeltette érdeklődését, további információért hívja a 0670/624 55 50 telefonszámot, vagy írjon a info@nopack.hu email-címre. 

 

Háttérinformációként:

Évente Magyarországon fejenként 200 kg élelmiszert dobunk ki ilyen-olyan okokból; lényegében azért, mert mégsem kell, amit megvettünk. Ez akár 50.000 Ft-nak megfelelő összeg is lehet.
Ezzel együtt pedig 100 kg csomagolóanyagot is kidobunk a szemétbe, amelyeknek a lebomlási ideje ugye… hát nem éppen a legoptimálisabb környezeti szempontból.

Íme néhány áru/ csomagolóanyag lebomlási ideje…megdöbbentő…:

banánhéj: 4 hét
almacsutka: 2 hónap
tejes doboz: 5 év
cigaretta csikk: 12 év
ónozott acél konzervdoboz: 50 év
habosított műanyag pohár: 50 év
ALUMÍNIUM KONZERVDOBOZ: 250-500 év
MŰANYAG PALACK: 450 év
MŰANYAG SZATYOR: 300-1000 év
műanyag doboz: 1 millió év
hungarocell: 1 millió év

A cikk megjelenése a franchiseportal.hu weboldal hozzájárulásával történt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

u8zH

Please type the text above:

%d blogger ezt szereti: