Újrahasznosító programot indít a Marks & Spencer

A fenntarthatóság jegyében több hónapos ruha újrahasznosító programot hirdet májustól a Marks & Spencer. A márka amellett, hogy akciójával segít a környezettudatos gardróbmegújításban, a leadott ruhák feldolgozásából befolyt teljes összeggel a Van Helyed Alapítványt támogatja – írja a brandtrend.hu.

A Marks & Spencer hisz abban, hogy megunt ruháink új életet kezdhetnek, miközben valaki más életét szebbé teszik. 2012-ben elindította Plan A 2020 programját azzal a célkitűzéssel, hogy a világ legfenntarthatóbb kiskereskedelmi cége legyen.

Ennek része a most Magyarországon is meghirdetett ruha újrahasznosító program, mely számos más országban már sikeresen működik. A kezdeményezés célja, hogy csökkentse azt a több tízmillió tonnányi ruhamennyiséget, ami a szeméttelepen végzi. Mindezt ráadásul úgy, hogy a márka eközben vevőivel közösen rászoruló gyerekeken is segít.

A Marks & Spencer arra kéri vásárlóit, hozzák be üzletei valamelyikébe használt ruháikat – legyen az bármilyen márkájú és állapotú – és tegyék azokat az erre a célra kihelyezett dobozokba. A résztvevők amellett, hogy a fenntarthatóság jegyében újíthatják meg ruhatárukat, 1500 forintos ajándékutalványban részesülnek és egy jó ügyet is támogatnak.

A vevők által visszavitt ruhaneműt az I:CO, a világ egyik vezető ruha újrahasznosító vállalata dolgozza fel. Az összegyűjtött ruhák feldolgozása után befolyt teljes összeget a Marks & Spencer a hátrányos helyzetű gyerekek oktatásával, felzárkóztatásával és integrációjával foglalkozó Van Helyed Alapítvány számára ajánlja fel.

A Marks & Spencer nem csupán egy rövid akció erejéig, hanem több hónapon át igyekszik felhívni a figyelmet a környezettudatos életmódra. A ruha újrahasznosító program egész évben tart.

“Öröm számunkra, amikor a környezettudatosság iránti elkötelezettségünkkel egy másik jó ügyet is szolgálunk.  Mostani akciónkat több hónaposra terveztük: miközben fontos társadalmi témákra tartósan tudjuk felhívni a figyelmet, bízunk abban is, hogy az újrahasznosításra leadott ruhák után minél több pénz gyűlik össze a Van Helyed Alapítvány számára” – mondta Galamb Eszter, a Marks & Spencer marketing managere.

“A Van Helyed Rendszert azért fejlesztjük, mert hiszünk benne, hogy a gyerekek sikeressége feltétele egy jól működő társadalom létrejöttének, és egy jól működő Európa fennmaradásának. Hidat építünk a kirekesztettségből annak érdekében, hogy a legszegényebb régióba született gyermekeknek a nyomor újratermelése helyett esélyük legyen sikeres felnőttekké válni. Köszönjük, hogy ebben a törekvésünkben a Marks &  Spencer és vásárlói is támogatnak minket” – mondta Bódis Kriszta, a Van Helyed Alapítvány vezetője.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

%d blogger ezt szereti: