Ez is társadalmi befektetés

Nem gyűjtenek, nem osztanak, nem közvetítenek. Azoknak a vállalatoknak segítenek a szakmai felkészülésben, akik adományozóként működnek, hogy minél többet tudjanak adni a társadalomnak. Ezek társadalmi befektetések, hangzott el a Humusz Egyesület Nulla Hulladék című keddi konferenciáján – írja az uzletresz.hu.

A Magyar Adományozói Fórum szakértője a konferencián elmondta, a résztvevő vállalatok – többek közt a McDonald’s, az Auchan, a CIB Bank, a Siemens, a Samsung, a Tesco – mind átment a szervezet minőségbiztosítási auditján. A MÁF védjeggyel elmondatják magukról, hogy tudatos, stratégiai támogatóként működnek. Általában asaját termékeiket – kishibás vagy lejárat előtti produktumokat – vagy szolgáltatásukat kínálják fel.Ez B2B együttműködésnek számít, amely nem összekeverendő az önkéntességgel. Üzleti tevékenységről van szó, amelyérta márka nem kér pénzt.A Mol például komoly munkagépeket ajánl fel önkormányzatoknak útépítéshez.

Jellemzően civil szervezetek, szociális és oktatási intézmények, és szinte elhanyagolható mértékben kulturális intézmények a kedvezményezettek. A Fórum képviselője elmondta, a tudatosságban, abban, hogy a tárgyi adományozás összekapcsolódjon a hulladékcsökkentési célokkal,erősen van még hová fejlődnünk,és a logisztikára is ráfér még sok használható megoldás.

A prezentáció három jó példát emelt ki. A Metro üzletlánc, az év társadalmi befektetése díj tavalyi győztese az élelmiszerbank nevű szervezetével nyert. Ők éppen a logisztikai hálózatfejlesztésben bizonyultak erősnek: országos hálózatot építettek ki, ami azért nagyon fontos, mert zömmel élelmiszerről van szó, amelyet nem csak elszállítani kell 24 órán belül, de sokszor elfogyasztani is.A Metro projekt így 481 tonna élelmiszert mentett meg,ez különben a szemétben végezte volna, és mintegy 43 ezer rászorulón segített.

A Provident példája az innovációra hívja fel a figyelmet a hulladékkezelésben. A cég félelmetes mennyiségű hulladékot termel, a sok tonna papír azonban a leggyakrabban bizalmas információt tartalmaz. Ezértnem működik az olyan kézenfekvő megoldás, mint óvodáknak ajándékozni a lapokat,de ennek köszönhetik, hogy születőben van egy higiénés termékcsalád INEST néven. Még tanúsítványokat kell szereznie, de a projekt része, hogy hátrányos helyzetűeket vonnak be: fiatalkorú fogvatartottak vesznek részt a gyártásban.

A vízforgató berendezéseket gyártó Grundfosnál gyakori az IT-eszközök továbbadása. Ez önmagában tipikus, a vállalat attitűdjében inkább az a különleges, hogyha a partner arra kéri, gondoskodik az eszközök karbantartásáról,ráadásul vállalják a szállítási költségeket. Ehhez rendszeresen bevonják a saját munkatársaikat is. Emellett a saját munkavállalóik között gyakran gyűjtést szerveznek, például az iskolakezdéshez, de előfordult már, hogy kerti padot adományoztak így.

A cikk eredetiben itt olvasható: http://www.uzletresz.hu

Irodai és otthoni szelektív hulladékgyűjtők

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

3Iv0y4

Please type the text above:

%d blogger ezt szereti: